Povezanost folne kiseline i autizma

Sre, 27/06/2012 - 12:21 -- MRS

VAŠINGTON - Časopis "American Journal of Clinical Nutrition" objavio je podatke koji sugerišu da je nedovoljan unos folne kiseline u trudnoći povezan s većim rizikom za autizam kod dece.

Portal Pliva prenosi da je unos preporučenih količina folne kiseline u prvom mesecu trudnoće (najmanje 600 mikrograma dnevno) dovodio do 38 postotnog smanjenja rizika za prisutnost autizma ili Aspergerovog sindroma kod dece.

Istraživači Univerziteta Kalifornija dodaju da je već dugo poznato da je unos folne kiseline presudan za razvoj mozga i karlice fetusa.

U novoj studiji su učestvovale majke 429 dece s autizmom ili Aspergerovim sindromom i majke 278 zdrave dece. (Tanjug)